Communicatie

Incidentcommunicatie

Incidentcommunicatie omvat het proces waarbij gebruikers, werknemers en omwonenden worden gewaarschuwd wanneer een incident plaatsvindt.

Bedrijven op de Oosterhorn communiceren op verschillende manieren over incidenten. Wanneer incidenten niet aan elkaar gemeld worden, wat kan leiden tot problemen in de communicatie tussen bedrijven onderling, tussen bedrijven en omwonenden en tussen bedrijven en overheden. Daarom streven wij ernaar de uniformiteit én de kwaliteit van communicatie op de Oosterhorn verbeteren.

Een incident kan bijvoorbeeld een lekkage van gevaarlijke stoffen of een brand zijn. Dit kan voorkomen op verschillende schalen, van kleinere tot grote incidenten. Het doel is dan altijd het beperken van schadelijke gevolgen. Dit kan alleen als er door alle aanwezigen correct wordt gehandeld. Daarom is het, naast de registratie van een incident, belangrijk om vooraf te communiceren wat te doen in een noodsituatie (veiligheidscommunicatie):

Eerste Hulp Ben Jij

Bij een noodsituatie ben je altijd eerst op jezelf aangewezen. De hulpdiensten zijn niet direct ter plekke. Met EHBJ kun je je voorbereiden. Samen met je gezin, met buurtgenoten of collega’s. Thuis, in je wijk, op je werk of op school. Zodat je weet wat je moet doen tijdens een noodsituatie en elkaar kan helpen. Want: Eerste Hulp Ben Jij. Meer weten? Kijk op www.ehbj.nl #EHBJ #EersteHulpBenJij